در این سایت آموزشهای قرار دارد که برای استادکاران و تعمیرکاران برق خودرو مورد نیاز است. مفاهیمی از جمله سیم کشی انواع ECU ها داخلی تعمیرات برقی خودرو عیب یابی سیستم برقی

مپ سنسور Sensor Map


مپ سنسور Sensor Map

مپ سنسور Map

یکی دیگر از قطعات داخلی خودرو که مستقیما به ECU متصل است و گزارشات خود را به آن می فرستد، سنسور مپ یا سنسور فشار مانیفولد هوا می باشد که در این مطلب قصد داریم در رابطه با این قطعه نکاتی را ذکر کنیم. این سنسور در مجرای ورودی هوا به موتور قرار می گیرد و وظیفه گزارش دهی مقدار هوای مکش شده به ECU یا کامپیوتر خودرو را بر عهده دارد. در ادامه قصد داریم در رابطه با مپ سنسور اطلاعات بیشتری را در اختیار علاقه مندان قرار داده و وظایف این سنسور را با یکدیگر بررسی نماییم.

مپ سنسور چه وظیفه ای دارد؟

همانطور که اشاره شد ، مپ سنسور یا سنسور فشار مانیفولد هوا ، وظیفه گزارش دهی مقدار هوای ورودی به موتور را به کامپیوتر خودرو دارد. اگر این سنسور نقش خود را به درستی ایفا نکند، ECU توانایی محاسبه میزان دقیق فشار هوا به داخل موتور را نداشته و در نتیجه خودرو به درستی کار نخواهد کرد. در حقیقت این سنسور اطلاعات هوای وارد شده به موتور را به ECU داده و ECU میزان باز و بسته بودن دریچه هوا را کنترل می نماید.

  انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 132

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما