در این سایت آموزشهای قرار دارد که برای استادکاران و تعمیرکاران برق خودرو مورد نیاز است. مفاهیمی از جمله سیم کشی انواع ECU ها داخلی تعمیرات برقی خودرو عیب یابی سیستم برقی

سنسور دریچه گاز


سنسور دریچه گاز

سنسور دریچه گاز

سنسور موقعیت دریچه گاز اصولا –به طور معمول خودرو های شهری انژکتوری نسبت به همنوع کاربراتوری خود دارای شتاب کمتری هستند.دلیل آن به پیش فرضی بر می گردد که در حافظه EUC برای راه اندازی موتور نهاده شده است و ما آن را تحت عنوان حافظه دائم می شناسیم .وقتی شما پدال گاز را در یک خودرو کابراتوری می فشارید میزان پاشش بنزین با فشردن پدال نسبت مستقیم و نسبتا خطی دارد .یعنی در یک کلام میزان پاش به دست شماست اما در خودرو ها انژکتوری به خصوص در خودرو های L3 و L4 که دارای لوپ بسته هستند وضعیت دیگر به این صورت نیست بگذارید مثالی بزنم فرض کنید کورس حرکتی پدال گاز زیر پای شما 5 سانتیمتر باشد.و در نظر بگیرید که مثلا از این کورس حرکتی شما 3 سانتیمتر را فشار داده اید.این 3 سانتیمتر به صورت یک درخواست به EUC انژکتور ارسال می شود. EUC بلافاصله قبل از این که پاشش بعدی را روی انژکتور بعدی انجام دهد به داخل حافظه LOOK UP TABLE رفته و بر حسب پارامتر های استحصال شده از تمامی سنسور ها از جمله سنسور موقعیت دریچه گاز که وظیفه ارسال اطلاعات دریچه به EUC را بر عهده دارد میزان پاشش بعدی را تعیین می کند .این میزان به دلیل الزام EUC به بهینه مصرف کردن بنزین و نیز نگهداشتن میزان آلودگی CO در حد تعریف شده ،معمولا مقداری پایینتر از حد تقاضای ما یعنی یعنی سنسور دریچه گاز است و لذا با 2.5 سانتیمتر فشار فشار پدال گاز موافقت نکرده و این دستور را عینا به انژکتور ها ارسال می کند .نتیجه آن شتاب مورد درخواست راننده کاملا با میل او تامین نشده و شتاب نهایی کمتر از حد سیستم کاربراتوری خواهد بود .در این حالت هر تقاضای بالاتری (فشردن بیشتر پدال گاز) نیز با همین پاسخ از طرف EUC روبرو می شود .

  انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 112

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما