در این سایت آموزشهای قرار دارد که برای استادکاران و تعمیرکاران برق خودرو مورد نیاز است. مفاهیمی از جمله سیم کشی انواع ECU ها داخلی تعمیرات برقی خودرو عیب یابی سیستم برقی

سنسور Map یا فشار هوای ورودی منی فولد


سنسور Map یا فشار هوای ورودی منی فولد

چگالی هوا در مناطق کم ارتفاع تر نسبت به سطح دریا بیشتر است در نتیجه هرچه چگالی هوا بیشتر باشد در یک حجم ثابت مقدار بیشتری اکسیژن دارد و درنتیجه برای بهینه کردن احتراق باید سوخت بیشتری پاشش شود.

در خودرو های انژکتور از یک سنسور حساس به فشار استفاده میشود که از نوع پیزو الکتریک است (با تغییر فشار مقاومت تغییر میکند) . این سنسور نسبت به فشار هوای ورودی به منیفولد پالس های متفاوت به ECU فرستاده و دستور متناسب شدن پاشش سوخت نسبت به هوای ورودی توسط ECU صادر میشود.

 

محل قرارگیری

این سنسور معمولا روی منیفولد هوا نصب میشود.

 

 

عیوب ناشی از خرابی یا بدعمل کردن این سنسور

۱- بوی بد اگزوز

۲-خام سوزی به علت اتصال پایه های ۲ و ۳ و۴ به یکدیگر

۳-تک کار کردن یا بد کار کردن موتور

۴- افت شتاب اولیه خودرو

۵- با برداشتن پا از روی پدال گاز خودرو در دنده ی ۲ کله میکند.

۶- اتصال پایه های ۱ و ۴ باعث میشود که با روشن شدن خودرو ،فورا با لرزش خاموش میشود.

۷- بد روشن شدن خودرو در صبح که با گاز دادن خودرو خاموش میشود.

۸-ممکن است در هنگام گاز دادن از اگزوز خودرو دود سیاه خارج شود.

۹- مصرف زیاد سوخت

رفع عیب این سنسور

۱- بررسی اتصالت

۲- تمیز کردن با اسپری

۳- تعویض

 

نکته۱: برق ورودی به این سنسور معمولا ۵ ولت میباشد . با تست ولتاژی ان توسط ولتمتر باید برق پایه های ۲و ۳ ولتاژی برابر ۵ ولت نشان دهد.

نکته۲: اورینگ قطعه بررسی شود.

 

  انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 121

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما